Una vegada hem decidit, com a empresa, entrar de ple al món de les xarxes socials, un dels primers objectius que ens fixem és el de créixer en nombre seguidors (“fans”, en la terminologia de Facebook) i fer que la nostra pàgina sigui el més participativa possible, per anar guanyant notorietat i prestigi. En aquest post enumerem tretze accions que us ajudaran, sí o sí, en el creixement de la vostra empresa o marca. Tot i que l’escrit està pensat per a Facebook, la majoria d’accions també les podeu aplicar en la resta de xarxes socials per guanyar influència.
1.- Invita els amics
Un cop creada la pàgina, el primer pas ha de ser, per descomptat, convidar els amics que tinguis associats al teu perfil de Facebook.
2.- Identifica els prescriptors
Segurament, dins del llistat d’amistats que tinguis a Facebook puguis seleccionar una sèrie de persones que, per la seva capacitat d’influència, puguin ajudar-te a donar a conèixer la teva empresa/marca. Es tracta de seguidors de qualitat que poden amplificar el teu missatge i, alhora, actuar de prescriptors. A través de missatges privats, i depenent de la confiança i nivell d’amistat que hi hagi, se’ls pot demanar aquest cop de mà.
3.- Crea administradors de la pàgina
Una altra acció que acostuma a servir a l’inici, quan mires de créixer en comunitat, és donar permisos a amics teus que siguin ‘influencers’ per tal que convidin a les seves amistats a seguir la teva pàgina. Si tens un detall amb ells, l’acció serà més efectiva.
4.- ‘Ven’ la teva FanPage a tot arreu
De la mateixa manera que inclouràs la direcció, el telèfon i el correu de la teva empresa a les teves targetes, mailings, newsletters, blogs, webs, etc…, afegeix-hi la direcció (o els enllaços) de les xarxes socials on siguis present.
5.- Sorteja productes/serveis de qualitat
Tens res que puguis regalar? Entrades a espectacles? Algun producte o servei? Dinars/sopars en un restaurant? Els sortejos acostumen a ser molt eficaços per donar-se a conèixer. I en funció de l’estratègia que teixeixis rere la rifa, l’efecte viral del teu missatge es pot multiplicar exponencialment.
6.- Anuncis patrocinats
Els anuncis (Facebook Ads) també són eficaços i, sovint, invertir uns pocs euros en campanyes o anuncis patrocinats, té el seu impacte.
7.- Inclou la caixa de Fans
Si tens un blog o una pàgina web, cal que incloguis la caixa de fans per tal que la gent et trobi i es pugui donar d’alta en els teus perfils socials (Facebook, Twitter, Instagram…). Si a més hi afegeixes la caixa de comentaris (Facebook, Twitter…), estaràs facilitant la feina als teus seguidors/clients per tal que interactuïn amb tu.
8.- Invita a la teva base de subscriptors via mail/newsletter
Tens una bona base de dades? Convida els teus contactes a donar-se d’alta de les teves xarxes socials. Si a més pots sortejar o regalar alguna cosa, l’eficàcia d’aquesta acció també es dispararà.
9.- Utilitza les enquestes
Facebook ofereix la possibilitat de crear enquestes. Un sondeig ben treballat amb un bon regal/obsequi que puguis sortejar entre tots els participants et pot fer créixer la participació.
10.- Fomenta la conversa
Al marge de les enquestes, les xarxes socials estan per a conversar. Pregunta obertament a l’audiència, respon els comentaris i agraeix les aportacions de qualitat.
11.- Contingut de qualitat
Generar contingut de qualitat és garantia segura de creixement en nombre de seguidors i de participació.
12.- Explora els grups
Publica en grups afins (del mateix sector o derivats) i fes que et descobreixin. Connecta amb grups influents, interrelaciona’t amb ells i converteix-te en un referent.
13.- Comparteix
Genera trànsit compartint el contingut de la teva pàgina als altres perfils socials. I comparteix els continguts de qualitat d’altres (articles, fotografies, vídeos, notícies, etc…) esmentat sempre les fonts. Generaràs empatia i reciprocitat.
* Val a dir que hi ha altres maneres de créixer, algunes d’elles de dubtosa ètica i eficàcia, com instal·lar plugins específics als vostres blocs o webs, que convertiran a l’instant en seguidors de la vostra pàgina de Facebook a tot aquell que visiti el vostre lloc…sense que se n’adoni. A l’univers Google trobareu diferents tutorials de com fer-ho.