La revolució d’Internet, la Web2.0 i les xarxes socials no són una moda passatgera, sinó que han vingut per quedar-se i transformar-ho tot, absolutament tot. Però, com hi hem d’accedir a aquest nou món? Com hem de preparar les nostres empreses? Què hem de fer i què hem d’evitar? Hi ha pautes a seguir? A Vilaniu Comunicació hem preparat una seguit de cursos per resoldre els vostres dubtes i acompanyar-vos en l’accés al món 2.0.
Facebook, per exemple, ha arribat, aquest 2016, als 1.550 milions d’usuaris actius al món. Això vol dir que una gran part de la població del planeta utilitza habitualment aquesta xarxa social. Estar a Facebook, avui, és una extraordinària oportunitat d’arribar a un públic massiu en un temps rècord. I si es fan bé les coses, pot esdevenir una eina excel·lent per fidelitzar usuaris, seguidors o clients. En aquest curs et descobrirem el més imprescindible d’aquesta xarxa social i com treure’n profit.
Twitter acaba de complir 10 anys. Una dècada durant la qual s’ha convertit en un dels principals canals d’informació, tot sovint superant en rapidesa a la ràdio i a la televisió. Situat en el Top5 de les xarxes socials més usades, Twitter té una vesant empresarial i informativa cabdal, i avui dia forma part de les estratègies de comunicació de qualsevol firma. En aquest curs t’ensenyarem a entrar en el món de Twitter, a destriar el gra de la palla, a minimitzar el soroll que existeix a la xarxa social i a potenciar els aspectes interessants i útils. En definitiva, a treure-li el màxim rendiment.
Instagram, per la seva banda, ha revolucionat (i socialitzat) el món de la imatge. Des de la seva irrupció, aquesta eina s’ha convertit en la més utilitzada a l’hora de transmetre valors a través d’imatges. En aquest curs t’ensenyarem com entrar en el món d’Instagram, et proposarem tipus de publicacions a fer en aquesta xarxa social, i et descobrirem quinze claus per a fer-ne una utilització òptima.
Passant de la imatge estàtica a la imatge en moviment, ens trobem amb els vídeos, que han deixat de ser el futur per esdevenir el present de moltes estratègies empresarials a Internet. La pràctica totalitat de xarxes socials posicionen molt bé, en els respectius algoritmes, els enregistraments de vídeos curts, que ràpidament es converteixen en virals. Les últimes tendències, a més, han posat en valor les retransmissions via streaming, com una manera d’arribar en directe al client/usuari. En aquest curs t’ensenyarem a configurar i a utilitzar YouTube i Periscope.
Google és el rei d’Internet, l’ull que ho vigila tot. Qui no ha fet mai una cerca a Google? Qui no ha tingut mai un compte GMail? En aquest curs t’ensenyarem a configurar un perfil a Google+ que tan bé funciona a l’hora de posicionar la teva marca en el cercadors. També et presentarem Klout, l’eina que mesura la influència de particulars, marques i empreses a les xarxes socials, i et donarem consells per convertir-te en un influencer.
I finalment abordarem LinkedIn, la principal xarxa social professional orientada a les empreses, els negocis i el treball. LinkedIn està més orientada a potenciar les relacions comercials i professionals que a relacions personals. Les empreses que hi són busquen promocionar-se, fer networking i negocis. En aquest curs t’ensenyarem a configurar LinkedIn i a descobrir-ne bona part dels seus secrets, i a treballar l’e-mail màrqueting a través de la plataforma Mail Chimp
CURS 1: INTRODUCCIÓ A LES XARXES SOCIALS (2h)
Per què hem d’entrar al món 2.0?
Quines són les característiques del nou client-internauta.
Com hi hem d’accedir, a Internet?
Quines xarxes socials són les òptimes pel nostre negoci?
10 regles que s’han de complir sí o sí a les xarxes socials.
Principals errors que es cometen a les xarxes socials i altres amenaces.
CURS 2: FACEBOOK, EL GRAN APARADOR (2h)
Facebook en 10 passos.
Configuració de la pàgina.
Com programar en base a la vostra audiència.
Facebook Live, vídeos en streaming.
Facebook Ads: Com crear campanyes publicitàries a mida.
Com puc mesurar el retorn de cada acció a Facebook?
CURS 3: TWITTER COM A EINA PROFESSIONAL (2h)
Twitter en 10 passos.
Configuració de la pàgina.
Com fer llistes d’interessos.
Trucs eficaços per cercar a Twitter.
Twitter Ads: Com crear campanyes publicitàries a mida.
Com puc mesurar el retorn de cada acció a Twitter?
CURS 4: INSTAGRAM, EL PODER DE LA IMATGE (2h)
Instagram en 15 claus.
Configuració de la pàgina.
Instagram Ads: Com crear campanyes publicitàries a mida.
Com puc mesurar el retorn de les accions a Instagram.
Algunes de les millors aplicacions fotogràfiques.
CURS 5: EL VÍDEO, EL FUTUR IMMEDIAT (2h)
YouTube en 10 passos.
Configuració de la pàgina.
Periscope en 10 passos.
Configuració de la pàgina.
CURS 6: GOOGLE, EL GRAN REI D’INTERNET (2h)
Google+ en 10 passos.
Configuració de la pàgina.
Les principals eines per programar missatges i monitoritzar dades.
Com convertir-se en un influencer: Klout.
CURS 7: LINKEDIN I EL MÓN EMPRESARIAL (2H)
LinkedIn en 10 passos.
Configuració de la pàgina.
Creació de grups d’interessos.
L’e-mail màrqueting amb MailChimp.