L’e-mail és una eina (potent) més que hem de tenir en compte a l’hora de dissenyar l’estratègia de comunicació a seguir per a una marca comercial, producte o servei. La xarxa ens ofereix, a través de múltiples plataformes, la possibilitat de posicionar marques i productes al mercat, incrementar la difusió dels seus beneficis davant dels clients i obtenir una major rendibilitat de la inversió efectuada. Sovint parlem de la importància de tenir una bona web ben posicionada, i també de l’ajuda que suposa una correcte gestió de les xarxes socials a l’hora de viralitzar els missatges, consolidar la marca i fer l’escolta activa. Però si disposes d’una gran base de dades i a més tens un bon producte o servei, l’e-mail màrqueting pot ser decisiu en la teva estratègia: una aposta segura.
L’ús de la base de dades que té una empresa és essencial en totes les estratègies de màrqueting on line. Les dades, per sí soles, faciliten una informació molt valuosa dels nostres clients. Un primer anàlisi d’aquestes ens ha de permetre segmentar els grups i, a partir d’aquí, dissenyar la millor estratègia per arribar als nostres clients.
En aquest context, l’enviament de newsletters amb un missatge potent i clar, dirigit a un públic prèviament segmentat, és una acció molt potent…sempre i quan no se n’abusi. Si no teniu desenvolupada una plataforma pròpia, sempre podeu provar amb eines com MailChimp, entre d’altres, que et donen la possibilitat d’enviar 2.000 correus de manera gratuïta, amb diferents dissenys. Amb les versions de pagament, els enviaments són il·limitats i les possibilitats molt majors. A més, aquest tipus de plataformes et donen informació de quanta gent ha enviat el correu a la paperera sense obrir-lo; o quants l’han llegit (i quantes vegades han obert el correu per rellegir-lo, el que denota interès), entre d’altres coses.
Per reblar el clau en la teva campanya d’e-mail màrqueting, a Vilaniu Comunicació et recomanem:
• Mesurar i combinar la publicitat amb l’oferta comercial.
• Estudiar en cada cas la periodicitat justa de cada enviament.
• Incentivar al receptor per tal que obri el correu.
• Proposar un procediment que ajudi a mesurar el retorn.
T’interessa que et proposem una campanya d’e-mail màrqueting per a la teva empresa? Posa’t en contacte amb nosaltres.