La irrupció social d’internet ha facilitat que el consumidor passi d’ésser un agent passiu a un d’actiu. Aquest paper és exercit en tots els àmbits, però en el cas del màrqueting ha permès donar llum verd a la creació de nous socis de marca a través de la co-creació: fruit de les interaccions entre la marca i el públic; però també amb la credencialització, és a dir quan el comportament de la marca inspira la creació d’un distintiu comunitari de la marca.
És per això que amb el màrqueting on line hem de posar l’accent per a:
• Fomentar la participació comunitària
• Proporcionar oportunitats que permetin al client demostrar les seves competències.
• Impulsar pràctiques que ofereixin als membres de la comunitat acumular capital cultural a través de
l’exercici de la creació de valor per al consumidor.
• Emfatitzar amb el valor creixent proporcionant recursos afectius a través d’una xarxa social simpàtica.
• Personalitzar la marca amb l’objectiu de crear valor i solucions úniques però reproduïbles.
• Fer que la marca sigui reproduïble i repetible amb la voluntat d’obtenir-ne un valor.
Ara bé, si tenim present com hem d’activar o fomentar que el consumidor es senti part de la marca i s’afegeixi en el procés de creació de valor, per assolir l’èxit participatiu hem de treballar perquè posant l’accent en l’evolució contínua, animant al consumidor a participar en la construcció de marca. La clau és doncs la co-creació, fent-ho amb una àmplia gamma de productes on les xarxes socials són una excel·lent eina.